“Wij investeren nog enkel in online verkoop.”

hoorden we laatst de CEO van een respectabel retailmerk verklaren.


“Oei, oei, oei,… als dat maar goed komt”

Als je weinig of niet online aanwezig bent, zullen de inhaalinvesteringen een grote hap uit je budget nemen. Maar als je enkel nog zal inzetten op online … dan zijn wij ervan overtuigd dat dit geen lang leven beschoren is.
“Enkelzijdig inzetten”, hoe dan ook, was nog nooit een goed idee en zal het ook nooit worden.

Er zijn tal van cases die bewijzen dat de combinatie tussen online en offline de business een boost geeft.
In dit artikel van RetailSonar lees je er meer over: Waarom Coolblue en Amazon investeren in fysieke winkels

Het gaat hier over het succes van de combinatie van online en offline retail. Men spreekt over “phygital“ retail. Phygital is de basis voor  de toekomst van de sector.

Bij phygital retail vormen de locaties waar klant en merk met elkaar in contact komen het uitgangspunt.
Bij Retail & Offices spreken we “graag en liever” over dialoog. Het  principe waarbij je vertrekt vanuit de mens als individu. De mens die zelf kiest waar, hoe, wanneer en in welke omstandigheden hij bij jou, de retailer, zal kopen.

Hierbij raken we niet aan de essentie van “handel” zoals die sinds het ontstaan van de mensheid bestaat! Het invullen van een succesvolle 1-to-1 relatie waar velen naar op zoek gaan, vormt de belangrijkste communicatie-tool van de retailer.

In de laatste jaren zagen we een aantal ondernemers deze soort communicatie inzetten. We hebben ze een naam gegeven: PLUS-ondernemers. Dit zijn ondernemers die met heel veel succes de juiste persoonlijke snaar bij hun klanten weten te raken. De plus-ondernemer brengt geen monoloog, maar gaat in dialoog met zijn doelgroep.

Phygital is nodig maar niet zonder dialoog!

Hoe pak je dit aan? Hoe zet je deze strategie in om een Plus-ondernemer te worden?
Hiervoor hebben wij een praktisch werkschrift uitgeschreven. Het QuickWin werkschrift is een “start to Plus retail”. Je leert er om met kleine investeringen grote resultaten te halen.

Interesse om het te proberen?
Vraag dan hier dit gratis werkschrift aan.