Vernieuwend winkelconcept JUTTU wint de zilveren mercuriusprijs
De Mercuriusprijs, de oudste prijs in de handel, bekroont het beste winkelconcept van het jaar. Carrefour Bergen ‘Les Grands Prés’ mag zich een jaar lang ‘Winkelconcept van het jaar’ noemen. Juttu, het vernieuwende mode- en lifestyleconcept opgevat als een magazine krijgt de tweede plaats en haalt het van een berg andere dossiers.
De mode- en lifestyleketen werd vorig jaar gelanceerd door het team achter A.S. Adventure, dat voor het concept samenwerkte met Retail Office. De winkels worden opgevat als een mode- en lifestylemagazine waar de klant bewuster en minder impulsief kan shoppen. De conceptstore is ingedeeld in vier inspirerende corners, die elk hun eigen mix van fashion en lifestyle bieden: een fashion, deco, food en creative space. Elke corner straalt door een bewust gebruik van verschillende materialen een ander gevoel uit, van robuuste natuur tot kwaliteitsvolle klasse. De corners vertellen elk een uniek verhaal en geven de bewuste shopper heel wat informatie over de producten. Bovendien kan je in de foodcorner ‘Jummy’ terecht voor lekkere biologische producten of een kopje koffie. Deze winkel loop je niet haastig in en uit. Geen overvolle rekken, maar ruimte en rust tussen de corners.
Het bedenken en uitwerken van het concept gebeurde door Retail Office, in nauwe samenwerking met de klant. Luc Campo, zaakvoerder van Retail Office: “Dit project is een goed voorbeeld van hoe we bij Retail Office graag werken: in co-creatie met de klant. We legden een boeiend traject af waarbij we ideeën uitwisselden. Op die manier zijn we samen tot een werkbaar nieuw winkelconcept gekomen. Ook bij de uitwerking van het concept hebben we die dialoog aangehouden, waarbij voorstellen van beide kanten elkaar aanvulden, met een schitterend resultaat tot gevolg.”
Retail Office werkte eerder samen met het team achter JUTTU: ook het winkelconcept van A.S.Adventure werd door Retail Office uitgewerkt.