Project Description

Tuinbeleving the next level: een uitdaging

Oh’Green, het grootste deco en plantencentrum van België

Nieuw concept, nieuwe winkels, nieuwe branding.
Een uitdaging die Retail Office graag is aangegaan.

 

De opdracht

Retailoffice kreeg de vraag om een retail-concept te ontwikkelen voor een tuincentrum dat helemaal klaar is voor de toekomst. De ambitie van de klant luidde: De grootste tuinspecialist in België worden met als doelstelling van ieder huis een thuis maken, binnen en buiten en in elk seizoen. Oh’Green werd gekozen als commerciële naam onder de welke de groep ‘garden center holding’ zijn tuincentra exploiteert. Retailoffice ontwikkelde het winkeldesign en deed de volledige retailbranding voor Oh’Green.

 

Wat we deden

Retailconcept

  • Strategie: Van tuincentrum naar tuinbeleving.
  • Layout & routing van het winkelplan
  • Implementatie van commerciële drivers: inspiratie en oplossingen aanbieden die de keuze voor de klant gemakkelijker maken, cross-selling genereren.
  • Winkeldesign en engineering meubilair

 

Branding

  • Ontwikkeling logo en huisstijl
  • Visuele identiteit + toepassingen
  • Instore & outstore communicatie
  • Design verpakkingen
  • Retail communicatie: conversie van de branding naar een retail-omgeving
  • Corporate ID manual + communicatie manual

 

Samen met de klant naar een future proof concept.

Na de opening in Aarschot werken we samen met de klant verder om het retail-concept naar een hoger niveau te tillen. Zo kan Oh’Green verder doorgroeien naar een belevingsconcept die de uitdagingen met de nabije toekomst aankan.

 

Waar/wanneer

Pilootproject in Aarschot, opening 14 maart 2018
De roll-out in België is gepland in 2018/2019.

 

ohgreen.be
ohgreen-aarschot.be

Inkom Oh’Green Aarschot

Loading...

Extra

Focuswand

Gevel Oh’Green Aarschot

Branding