Project Description

Structuur en design

AS Adventure

Structuur en design als sleutel tot succes

 

In zijn 77-jarige geschiedenis transformeerde A.S.Adventure van een ijzerwarenwinkel tot the place to be voor globetrotters, natuurliefhebbers en actieve vrijetijdsgenieters.

Aan Retail Office werd gevraagd om een concept te ontwikkelen dat duidelijk aansluit bij het DNA van de outdoor-specialist. De layout van de winkel is opgebouwd rond een centrale globe met mezzanine. Van daaruit worden klanten duidelijk geleid door de verschillende werelden.

Waar/wanneer:

Pilootprojecten: Lier, Dendermonde, Lochristi 2008

Uitrol in eigen beheer  

Wat we deden:

Strategie, ontwerp, volledige regie uitvoering 3 pilootwinkels

 

ASadventure.be

Ontwikkelen van een concept
dat duidelijk aansluit
bij het DNA van de outdoor-specialist
Loading...

Uitgelicht

 

AS Adventure stelde vast dat zijn winkels een onduidelijk beeld gaven aan de consument, onder andere door een te overheersende mode-afdeling. Aan Retail Office werd gevraagd om een concept te ontwikkelen dat weer duidelijk aansluit bij het DNA van het retailmerk.

Vooraleer over te gaan tot het ontwerpen zelf, legde Retail Office eerst de strategische fundamenten voor het nieuwe concept. Dit resulteerde in een duidelijk opgebouwde structuur met centraal een gigantische ‘globe’ waarin alle reisaccessoires te vinden zijn, en toegang geeft tot de verschillende werelden waarbinnen een sterk category management werd toegepast: citytrips, outdoor en action.

Van aan de ingang kan de klant een pad volgen dat hem door de verschillende werelden leidt, en van waar hij door mise-en-scenes en catchpoints verleid wordt om de producten te ontdekken en te beleven. De nieuwe elementen die ontworpen werden, maken het geheel overzichtelijk én aantrekkelijk, en laten toe om de merken duidelijk te presenteren.

De pilootwinkel was na enkele weken al de best presterende winkel van België, en na enkele maanden werd gestart met het gestaag implementeren van het nieuwe concept in de andere locaties.

Achter de schermen