Project Description

Ardennes Coticule

Brand identity

Brand design op scherp

 

In de Belgische Ardennen komt een gesteente voor dat uniek is in de wereld. Een sedimentgesteente met uitzonderlijke slijpeigenschappen. Ardennes Coticule bewerkt deze stenen al sinds 1865 met de hand. Een artisanale en arbeidsintensieve productiemethode die van elke slijpsteen een uniek exemplaar maakt.

Ardennes Coticule vroeg ons om een nieuwe huisstijl te ontwikkelen voor hun merk. De inspiratie voor de grafische identiteit vonden we bij de stenen zelf. De Coticule slijpsteen bevat 35 tot 40 percent granaten en heeft daardoor de beste slijpeigenschappen. De twaalf vijfhoekige vlakken van de granaat mineraal vormen de basis voor het grafisch concept. Het uiteindelijke resultaat straalt authenticiteit en kwaliteit uit, net zoals de slijpstenen zelf.

 

Wat we deden

Branding, branding communication

Verpakkingen

Print: flyers, naamkaartjes

Jaar: 2016 – heden

 

ardennes-coticule.be

Loading...

Achter de schermen